Article Image
. ; er banmil IE KE P Utgifternag Ufwerstettets 2 x Jnkomster och förhållande till förhällande till Öntomster Utgifter ööfwerstottöfwer Jnkomsterna anläganingsgmt Rmt utgifterna Procent kapitalet. hymt Procent År 1858 36121,55 35111,33 713,22 9358,026 0,092 , 1859 35:75,85 30117,87 4957,98 85,985 0,642 1860 37111.71 27867,22 9217,50 75,084 1,197 1861 497161114 32593,20 7568 ,26 81,156 0,980 , 1862 39572,99 28869,36 10703,63 12,952 1,386 I oo. 1863 45283,88 31050,21 142233,67 68,968 1,843 , 1864 28352,22 31664,37 16687,85 65,487 2,161 , 1865 55581,25 33216,28 22364,67 59,762 2,846 Viv föreftående utdrag torve särstilt böra bemärkas inkomsternas temligen jemna tillwäxt under det utgifterna minskat fig, bwiltet sednare dock ide fan päräknas wid Landskrona och Helsiungborgs jernwägar, der utgifterna, med betraktande af såwäl de tre punkterna Landskrona, Helsingvorg och Bille berga, fom och af ret större tagliga behofwet af rörlig materiel, allt med tillhöranre större personal m. m., alltid mäste förblifwa större i proportion till wäglängren än wid nägon annan hittills anlagd swensk jernwäg. Slutligen torde hänsyu tagas dertill, att Landskrona och Helsingborgs jernwägar redan efter första trafifåret erhällit större öfwerskott i förhållande till anläggningskostnaden än statsbanorna hace under ättonde trafifäret. Helsingborg den 3 November 1866. E Th Sturnegr

11 december 1866, sida 3

Thumbnail