fartyget Sfånes längd, Haft wålgrundad anz edning till det antagande, att ombotdläggning var oundwiklig, samt vet följaktligen ej fan föras Lyth till last art han derwid i uppgifwen afsigt art få mycket fom möjligt bringa fartys gen längsskepps mot hwarandra och derigenom göra följderna af fören få lindriga fom oms sändigheterna medgäfwo, styrt sitt fartyg, fer ban han kommenderat (stopp och bad, åt bagbord, eller åt fören afCimbria, fom allt jemt gick åt styrbord; alltfå ot då Lyth fåledes ej fan anses hafwa ware fig genom briftande uppmärksamhet, felaktig manövrering eder an norledes wållat ifrågawarande sammanstötning; fördenskull och enär densamma uppenbarligen tunnat of Engel undwikas, derest han, fom först några ögonbkick före stöten sökt minska mbimbriag fart, utan att doc derwid anbefalla machinens backuing, debrörinnan Då Stfånes gröna lanterna å CGimbria blef synlig, hwils fet, enligt hwad upplyft är, inträffade åtmine stone tre a fyra minuter innan ombordläggnins gen egde rum och wid hwilken uppräckt Engel fjelf befarade fammanftöming, antingen fom menderal stopp och back eller hållit furs fyr bord om 7Skåne, pröfwar Kongl. Hofrätten rättwist gilla det slut, hwari Rådstufwuralten i saken stannat. i—nnEgi A —