— — btusv bewi9llgell feet atv tull nor fpannemåäl rillSocken-maga: gin i W. Karups Församling—att Stiftets Bistop för denna friko: stighet beprisat hang minne i ett crycktetal, utan att likwäl någon: fin ett enda forn kommit inrått: ningen fill godo, od) att Enkefru Nibelius wågrat att utbetalas bwad hennes man i Biskopens och heta Förfamlingenånårwaro för: arat. — Wederlägg först detta, Herr Anonymus! och sedan må du skymfa Jns. i SHjelftngborgs:poften, bäst du bes hagar; har han sagt ett enda ord, som ej år sanning, få år han skyldig till an: swar — i annat fall blir det din fram, att opåkallad framträda för att kasta skugga på en handling, fom bår stämpel af det renaste och oegennyttigaste nit. Du talar om Christendom; men du måt: te icke wara en rätt Christen, då du will förswara orättfärdighet och förwilla en hel allmänhet. Du will hjelpa saken dermed, att du antager, det ifrågawaran: de donation blifwit godtgjord genom för: bindelsers uppfyllande, fom werlden icke känner. Kunna wåäl sädana förbindelser gälla, fom werlden ide känner? Så lån: ge wi lefwa hår i werlden, gälla inga andra bewis, ån dem werlden känner och skan bedömma. Kommer du fram med andra bewis, blir du afwisad och utffrat: tad. Får du bygga dina slutsatser eller somdömen på lösa hypotheser, då kan du göra sjelfwa lögnen till sanning. Så har du också gått till wäga i Skånska Posten den 18 sistl. October, då du fram: strädt såsom en redlig mans Försmädare soch sanningens fiende. Du röjer digt hwarenda rad. Du talar om Liedhas äber till ett stort paftorat om trill: Iftoppande af smådarens munn soch penna genom Enkefru Nibelii Ifrifoftigher och, Gud wet, alt hwad Du rör ibopa, fom def ide hån: ger tillhopa i det Hela — detta faommels surium förtjenar ej annet swar, ån en — — I DD