theborgs läroverkk, är lätt besvarad. För ett dylikt bevis fordras näml. ingenting mer och ingenting mindre, än att från början till slut omskrifva hela programmet. 15) (Forts.) 15) Till vederläggning af hela detta långa räsonnemang, hvari herr L. ansträngt sig att försvara sitt påstående, att det Fagorbergska programmet ,alls icke handlar om Götheborgs elementarläroverk, vilja vi ännu en gång citera följande ord i lektor Fagerbergs program: ,Jag har väl hufvudsakligen utgått från de förhållanden som vid Götheborgs elementarläroverk företett sig; men tror såvida de många röster, som från flera af rikets elementarläroverk höjts, icke bedraga, att tillståndet i allmänhet icke kan vara förmånligare ån här. D. v. 8, hr rektorn har i sitt program talat om den erfarenhet han om härvarande läroverk eger, men yttrar om de öfriga endast en förmodan, då han ,tror4 att tillståndet vid dem ej är bättre än här. — Och ändock vidblifver hr L. påståendet, att programmet alls icke handlar om Götheborgs elementarläroverk, utan om läroverken i allmänbet! RR RR SSR RER RR AE SR RR AR RR RR RR RR RR RR .