ten hunnit, vill jag såsom passagerare berätta nedanstående, hvilket jag hoppas Tit. låter komma till allmäuhetens kännedom, om ej för annat än den märkvärdiga tidsutdrägt, som; stämplar Herr Amiralen. Att Lilla Edet ej uppnåddes förr än kl. 23 Tisdags e. m., ursägtas, enär både vind och: ström legat emot; men att man så dags på dagen lägger sig stilla, är något obehagligt. Vi mäste dröja här intill följande: dag, då Åkerströmsoch Trollhättans Slussar passerades: på inalles 8 timmar, och hvarefter natten tillbragtes vid Brinkeberg. Torsdagen, den 30 sistl. fortsattes färden genom: Carlkegraf till. dess: utlopp i Dalbosjön, hvarest Amiralen sattes: på grund: under det mars sökte undvika en hop timmerflottor, som: ofta. hängde sig fast i hjulen, ocly måste med båtshakar lossas: derifrån.Emellertid: satt Fartyget härstädes orörligt i 23 timmar, till: dess: det åter flottgjordes på Fredags morgon och tillryggalade 30 å 40 famnar till Wenersborg. Här behöfde Amiralen åter att hvila, efter så många strapager, och först Lördags morgon d. I Nov. begaf han: sig ut på Venerr, hvarvid till dess benröm må nämmy, att den tillryggalade SÅ mil till Leckö, på en tid af 6 timmar, hvarefter ankaret fälldes, fastän man ganska väl kunnat hinna: det 5 mil längre bort belägna. BromöDen rättvisa maste man: ock: göra fartyget, att det under en icke obetydlig sjögång bevisade sig vara ÅTCKE srankt!i Den 2 Nov. gick: Amiralen från Leckö kl. 412 f. m., och ankom till Sjötorp kl. 45 e. m. n. n.