Det var Jaune-de-Chröme, hvilken uppträdde som Pierrot och hvars kostym afundades at den förstnämnde unge målaren, så mycket mera som alla andra kamrater, hvilka så småningom infunnit sig i danslokalen, tyckte sig hafva anledning att försöka skämta med de dystra drägterna. Anatole fann deremot en förträfflig harmoni i färgen hos Pierrotkostymen och de svarta figurerna. De tre begåfvo sig ut i trädgården. Vär var balen reden i full fart. Man föredrog att dansa i fria luften framför i den qvafva balsalongen, och friheten i trädgården var också mycket större derföre att ingen aauktoritet befann sig på förstnämnde ställe. Herrar gardes de Paris, hvilka det åligger att vaka öfver de goda sederna på offentliga baler, saknade icke sina representanter hos la Reine Blanch, men de höllo sig i sjelfva salen och lemnade dansen i trädgården större frihet. Bleu-de-Prusse fann sig dertör .mera road Jan sandiga träd i sk Farlig astanieträd. som på ett s från ett par a Aa ligt sätt, sade han, mo... . gasbelysringen, och han börjaav dansa solo en farandole för att snart med Jaune-de-Chröme till vis å vis kasta sig in i hvirfveln af en lancierquadrille, hvilken gaf de begge vännerna tillfälle att börja en cancan graci-uz, som derefter öfve till en saint-simonienne och ej stannadeförr i en chahut, i hvilken Jaune-de-Chröme uttömde denna franska fandangos alla pittoreska resurser och slutiigen nedsjönk utmattad på en bä förklarande sig nöjd med Bleu-de-Prusse och sig. just som en parisers ardist infann sig i trä gården i sin e; ap af Cato och ämnade utdela a varningsgraden. . . En parisisk Cato i kask med hästsvans i nacken och ädel krigarhåilning fär en afsvu2 senast att derefter