Mtucktlintna of S . . c Försäljning af ångfartyg i RER ÅBO uti Storfurstendömet Finland. Måndagen den 30 nästkommande Juli, kl. 9 förmidd., kommer för Angfartygs-Bolagets i Abo Konkursmassas räkning, till följe af Kreditorernas derom vidtagne beslut, alt genom offentlig Auktion försäljas följande, nämnde Bolag t llhörande egendom, nemligen: 4:0 Angfartyget FURST MENSCHIKOFF, byggdt år 4836 af furu, kopparfast och kopparförhydt, med 2:ne balansmachiner af tillsammans 90 hästars kraft, förfärdigade å Motala mekaniska verkstad. Fartyget är långt 418,4 fot, dess bredd under bärhultet, 20,6 fot, djupgående med full last och kolförråd circa 9!7, fot, allt svenskt mäåält, inrymmer i kolboxarne uzder däck omring 240 Svenska tunnor Stenkol, samt bar under hösten 1848 undergått reparation i anseende till ångpannorne. Dess nuvarande inredning består uti 3:ne salonger och 2:ne byttor, innehållande tillsammans 44 sängställen. 2:0 Angfartygei. STORFURSTEN, byggdt år 4836 i London af ek, kopparfast och koppar-. jörhydt, samt klassiliceradt i Lloyds 49 år under A. 4, med 2:ne balansmachiner af tillsammans 30 hästars kraft, förfardigade af Maudslay Son Fields derstädes. Fartyget är långt 493 fot, dess bredd under bärbultet 49,4 fot, djupgående med full last och kolförråd circa 9 fot, allt Engelskt mått, inrymmer i kolboxarne under däck omkring 490 Svenska tunnor Stenkol, samt undergår denna vår behörig reparation å dess ångpannor. Inredningen utgöres af 3 salonger och en hytt, innehållande tillsammans 44 sängställen under däck, och bestär uti salonzerna akterut af mahogny. De ofvannämnde ne tartyg åtföljande inventarier utgöras af Sängkläder, Täcken, Filtar, Lakan, Glas, Porslin, Ankare, Kettingar, ett Ställsegel, Tacklage, m. m., allt i let tillstånd fartygen varit utrustade för deras reguliera reseturer emellan Stockholm och St Petersburg, enligt jartygen åtföljande inventarii-förteckningar. a 3:0 Eu under lyggnad varande Angfartyg, ned dertill hörande och under arbete varande machineri. Fartyget är långt 146, dess största bredd på timrens y!t.erkant 22,8 fot och beräknadt att, med fullt machineri, 500 tunnor Stenkol och 3000 Pud last, jemte Passagerare, blilva djupgående högst 7!, fot. Fartyget,som i komplett skick kommer att kosta circa 40,000 Rubel Silfver och hvarå 43,000 Rubel samma mynt redan äro afbetalte, ir under byggnad å härvarande Varf och nu uppsatt i Sa spant eller färdigt att bordläggas. Machineriet, som rfärdigas å mekaniska verkstaden härstädes, blifver di