infinna sig hos oss alla, då vi närmare lära känna hvarandra; detta sker bäst vid bägaren., ,Alldeles rätt, sir, svarade den gamle riddaren. Men om gamla fiender skola blifva nya vänner, tror jag det blir bäst att vi välja våra platser så, att en Gordon och en Förben sitta sida om sida med hvarandra. Hitills, tillade han skämtsamt, sågo de hvarandra endast bröst mot bröst, och detta har icke verkat godt; kanhända -blir det bättre, då de befinna sig skuldra vid skuldra. Riktigt,, sade Lairden af Iuntly, med vild glädje, Sitten ned, j. herrar, som Tairden af Glengall nyss sagt; men framför allt gören mig besked i bägaren för vår välkomstskål: Gordons och Forbens, skuldra vid skuldraly En ofantlig pokal, som höll flera mått, frambars nu; de begge cheferne drucko derur, och derpå gjerde densamma sin rund laget omkring, hvarpå ändtligen hela skaran, under högljuddt jubel, nedsatte sig. (Slutet följer-) nn nee — LÅNG JERNVÄGSTRAIN. Det längsta vagnlåg, hvarom man någonsin hört talas, sedan jernbanor uppkommit, torde väl hafva varit det, som för kort tid sedan, under engelska drottningens resa till Skottland, befor Plamannanbanan, Invånarne i städerne och byarne omkring Linlithgow, hvarigenom drottninningen skulle resa, hade nemligen sammanströmmat till denna stad, och de begagnade i stoia hopar de transportmodel, som jernvägskompanierna erbjödo dem. På morgonen afgick en train af 90 Vagnar, dragna af tvenne lokomtiver. Tyenne andra Vagntäg, af hvilka den ena bestod af 40 vagnar, afgingo sednare på morgonen. Då nu alla passagerarne i dessa vagnar om qvällen skulle resa tillbaka, ÖfYerenskommo direktionerna för de skilda banorna att låta sina vagnar afså på en gång, till undvikande af kollision mellan olika trainer. Det tå5 SOM ätcrvände, bestod al 140 vagnar med omkring 15,000 passagerarare. Detta täg, som intog tredjedelen af en engelsk mil, afgick klockan 5, draget al 4 lokomotiver, och alla passagerarne aficmnades under aftonen vid sina stationer, utan der mingta Olyckshändelse,