systemet i dess helhet; Representationens sammanträden hbvart år; Engelska Parlamen:ets delaktighet i Statsbestyret; Svenska Konungens och Stats-Rådets ställning till Ständerna; Ansvarig Minister och Budget; det offentliga lifvet i Sverge; Throntal; Adrosser; det konstitutionella bruket; godtycklig uttolkning af Grundlagen; politisk ståndpunkt; Svenska Representa:ionens fakiiska tillvare!se; svårigheter vid rubbningen afolika Statsinrättniogar; Svenskaitidningspressen; Reformernas naturliga framträdande; öfvergångsbildning; den! öfverklagade ohjelpligheten af den Svenska Representationen; Riksdagarnes långa mellanskof och långvarighet; orsakerna dertill; tätare Riksmöten; Ständernas deltagande i den ekonomiska lagstiftningen; Styre!sens verksamhet; Rikedags-görorsålens formella handläggning; Ståndsinrättningens elementer; allmänna val; Dagligt Allehandas Reformförslag; Btåndsval; Adelns represcutationssätt; de öfrige Ståndens; Ofrälsö Ståndspersoner, Embetsmän; de nya elementernas fördelning; offentliga charakterer och Statsmän; Representantval för hvarde Riksdag; val inom egen klass och bastämd ort; Aflöning ur Statskassan; Fyrdelningen och dess brister såsom sådan; den politiska meningen med StatsRåds-medlem I marnes uppträdande i representationen; Parlamentarisk I Styrelse; Svenska Konungamaktens botydelse; möjligheten all ändra Statsmaktersas n. v. ställning till hvsrandrs: vilkoren för en nyskapning; nya lagförslaget; fosterlandsvännens uppgift.